معاون نظارت دیوان عالی کشور خبر داد؛

شناسایی شعب دادگاه‌ها با اوقات رسیدگی غیرمتعارف به منظور کاهش اطاله دادرسی

دکتر مرتضوی از شناسایی شعب دادگاه ها با اوقات رسیدگی غیرمتعارف به منظور کاهش اطاله دادرسی خبر داد و گفت: رؤسای دادگستری به منظور کاهش میانگین زمان رسیدگی و اطاله دادرسی، مشخصات شعب فعال بلاتصدی استان را به تفکیک شعبه و حوزه قضایی به معاونت نظارت دیوان عالی کشور اعلام نمایند.
تصویر شناسایی شعب دادگاه‌ها با اوقات رسیدگی غیرمتعارف به منظور کاهش اطاله دادرسی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر "عبدالحمید مرتضوی" معاون نظارت دیوان عالی کشور از برنامه ریزی برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها در مکاتبه با رؤسای کل دادگستری استان‌ها خبر داد.

وی ادامه داد: طولانی شدن اوقات دادرسی در محاکم دادگستری و در نتیجه آن اطاله دادرسی موجب تضییع حقوق اصحاب پرونده می شود، به همین منظور تهیه برنامه عملیاتی برای رفع این معظل در دستور معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد که در نخستین اقدام رؤسای دادگستری باید به منظور کاهش میانگین زمان رسیدگی مشخصات شعب فعال بلاتصدی استان را به تفکیک شعبه و حوزه قضایی به این معاونت اعلام نمایند.

معاون نظارت دیوان عالی کشور افزود: با بررسی های صورت گرفته شعب دادگاه ها با اوقات رسیدگی غیرمتعارف شناسایی شده اند تا در جهت ساماندهی امور و جلوگیری از تجدید اوقات، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، کاهش موجودی و کاهش اطاله دادرسی تدابیر اصلاحی در این خصوص اتخاذ شود.

منبع: دیوان عالی کشور

587292